Author
Herson Kadir
Subject
- Bahasa
Abstract
Dalam mengajar, guru harus menghadapi sekelompok siswa dengan karakteristik dan psikologi yang berbeda. Sehingga, guru harus
mampu menciptakan interaksi yang efektif di kelas dan menggunakannya dalam proses pengajaran sejak awal hingga akhir proses
pembelajaran. Dalam pengajaran bahasa, aspek psikologis adalah hal terpenting yang harus diperhatikan oleh guru. Jadi, psikolinguistik
bisa dijadikan pendekatan dalam proses belajar mengajar. Keberhasilan proses belajar mengajar juga ditentukan oleh sistem interaksi di
kelas. Sistem yang berpusat pada guru dapat membuat siswa merasa nyaman. Para siswa merasa terkekang, sehingga kesediaan dan
motivasi belajar mereka terbatas. Hal ini disebabkan oleh dominasi guru di kelas dan tidak memberi siswa untuk menyampaikan
gagasan mereka dan melibatkan siswa untuk mengetahui tujuan pembelajaran. Sehingga, penting untuk menciptakan sistem interaksi
yang efektif yaitu sama, terbuka dan tidak mengekang para siswa. Penting untuk meningkatkan motivasi dan minat siswa dalam belajar,
dan juga siswa dapat mengurangi kecemasan siswa dalam belajar bahasa.
Abstract
In teaching, the teacher has to face a group of students with their di????erent characteristics and psyhology. So that, the teacher has to be
able to create an e????ective interaction system in class and use it in teaching process from the beginning to the end of learning process. In
teaching language, psychological aspect is the most important thing that should be considered by the teacher. So, psycholinguistics can be
used as an approach in teaching and learning process. The succesful of teaching and learning process is also determined bythe
interaction systems in classroom. A teacher-centered system can make the students uncomfortable in leaning. The students feel
oppressed, so their willingness and motivation in learning are limited. It is caused by the domination of the teacher in class and do not
give opportunities to students to convey their ideas and involve the students to determine the learning goals. So that, it is important to
create an e????ective interaction system which equal, open and do not oppressed the students. It is important to increase the students’
motivation and entusiasm in learning, and also the students it can diminish the students’ anxiety in learning language
Publisher
FKIP Univ. PGRI Palembang
Contributor
-
Publish
2017
Material Type
ARTIKEL
Right
-
This files has been downloaded 458 times