ESSAY

Writer / NIM
TIRTA S. UMAR / 151408289
Study Program
S1 - PENDIDIKAN GURU SEKOLAH DASAR
Advisor 1 / NIDN
WIWY TRIYANTY PULUKADANG, S.Pd., M.Pd / 0006038004
Advisor 2 / NIDN
Dra PERTIWI LABORO, M.Pd / 0011125404
Abstract
ABSTRAK Tirta S. Umar. 2012. Meningkatkan Kemampuan Siswa Dalam Melengkapi Kalimat Rumpang Melalui Permainan Tebak Kata di Kelas II SDB Al-huda Kota Selatan Kota Gorontalo. Skripsi, Jurusan Pendidikan Guru Sekolah Dasar Fakultas Ilmu Pendidikan Universitas Negeri Gorontalo. Pembimbing I, Wiwy T. Pulukadang, S.Pd, M.Pd dan Pembimbing II, Dra. Hj. Pertiwi Laboro, M.Pd. Penelitian ini bermaksud untuk Meningkatkan Kemampuan Siswa Dalam Melengkapi Kalimat Rumpang Melalui Permainan Tebak Kata di Kelas II SDB Al-huda Kota Selatan Kota Gorontalo, dengan jumlah siswa 19 orang laki-laki 12 orang dan perempuan 7 orang. Pada penelitian ini dilaksanakan dalam 2 siklus masing-masing siklus satu kali pertemuan. Pada observasi awal kemampuan siswa sangat rendah siswa yang tuntas hanya 2 orang atau 11% dan yang mendapat nilai rendah 17 orang atau 89%, pada siklus I siswa yang tuntas 7 orang atau 37 % dari observasi awal ke siklus 1 hanya meningkat 69% jadi kemampuan siswa belum memenuhi indikator capaian sehingga dilanjutkan ke siklus II, pada siklus II kemampuan siswa dalam melengkapi kalimat rumpang meningkat menjadi 80%. Dengan demikian dapat disimpulkan bahwa penggunaan model tebak kata dapat meningkatkan kemampuan siswa dalam melengkapi kalimat rumpang. Kata Kunci : Melengkapi Kalimat Rumpang dan Tebak Kata ABSTRACT Tirta S. Umar. Of 2012. Improve the ability of students in the Complete Sentences Word Guess Game Through hiatus in Class II SDB Al-Huda South City Gorontalo city. Thesis, Department of Primary Teacher Education Faculty of Education, State University of Gorontalo. Supervisor I, Wiwy T. Pulukadang, S.Pd, M Ed and Supervisor II, Dra. Hj. Pertiwi Laboro, M.Pd. This study intends to Enhance Capabilities in Complete Sentences Students Through Games Guess the word hiatus in Class II SDB southern city of Al-Huda city of Gorontalo, the number of students 19 men and women of 12 people 7 people. In this study conducted in two cycles each cycle of meetings. At the initial observation of students is very low ability students who completed only 2 people or 11% and the lower grades of 17 people or 89%, the cycle of I students who completed 7 people or 37% of the initial observations to the cycle 1 only increased 69% so the ability students do not meet the performance indicators that continued into the second cycle, the second cycle students' ability to complete the sentence increased to 80% hiatus. It can be concluded that the use of charades models can improve students' ability to complete the sentence hiatus. Key words: Complete Sentences Word Guess hiatus and
Download files

ARCHIVES

2024
Year Essay 2024
2023
Year Essay 2023
2022
Year Essay 2022
2021
Year Essay 2021
2020
Year Essay 2020
2019
Year Essay 2019
2018
Year Essay 2018
2017
Year Essay 2017
2016
Year Essay 2016
2015
Year Essay 2015
2014
Year Essay 2014
2013
Year Essay 2013
2012
Year Essay 2012
2011
Year Essay 2011