ESSAY

Writer / NIM
MEIS DJIBRAN / 151411072
Study Program
S1 - PENDIDIKAN GURU SEKOLAH DASAR
Advisor 1 / NIDN
Dra.Hj EVI HASIM, M.Pd / 0028016006
Advisor 2 / NIDN
WIWY TRIYANTY PULUKADANG, S.Pd., M.Pd / 0006038004
Abstract
ABSTRAK Meis Djibran. 2015. Kemampuan Siswa Menulis Huruf Tegak Bersambung Di Kelas II MIT Al-Ishlah Kota Gorontalo. Skripsi, Jurusan Pendidikan Guru Sekolah Dasar, Fakultas Ilmu Pendidikan, Universitas Negeri Gorontalo. Pembimbing I Dra. Hj. Evi Hasim, M. Pd dan Pembimbing II Wiwy T. Pulukadang, S. Pd, M. Pd Rumusan masalah dalam penelitian ini bagaimana kemampuan siswa menulis huruf tegak bersambung di kelas II MIT Al-Ishlah Kota Gorontalo? Tujuan penelituan ini untuk mendeskripsikan kemampuan siswa dalam menulis huruf tegak bersambung di kelas II MIT Al-Ishlah Kota Gorontalo. Metode yang digunakan dalam penelitian ini deskriptif kualitatif. Dari hasil penelitian menunjukkan dari 25 siswa kelas II, siswa yang sudah mampu menulis huruf tegak bersambung berjumlah 7 orang siswa atau 28%, sedangkan siswa yang belum mampu menulis huruf tegak bersambung berjumlah 18 orang siswa atau 72%. Dari data tersebut maka dapat disimpulkan bahwa kemampuan siswa dalam menulis huruf tegak bersambung di kelas II MIT Al-Ishlah masih sangat rendah. Kata Kunci : Kemampuan, Menulis, Huruf Tegak Bersambung ABSTRACT Meis Djibran. 2015. Letter Writing Ability Students In Class II Upright Continued MIT Al-Ishlah Gorontalo. Skripsi, Department of Primary School Teacher Education , Faculty of Education , State University of Gorontalo . Adviser I Dra . Hj . Evi Hasim , M. Pd and Adviser II Wiwy T. Pulukadang, S. Pd , M. Pd The problem of this research how letter writing ability students in grade at MIT Al - Ishlah Gorontalo City ? The purpose of this research was to describe the ability of students in letter writing in class II upright continued MIT Al - Ishlah city of Gorontalo . The method used in this research is descriptive qualitative . The results showed 25 student at II , students who are able to write letters upright serial numbered 7 students or 28 % , while students who have not been able to write letters upright serial numbering 18 students or 72 % . From these data it can be concluded that the ability of students in letter writing in class II upright continued MIT Al - Ishlah still very low Keyword : Ability , Write, Letter Upright Continued
Download files

ARCHIVES

2024
Year Essay 2024
2023
Year Essay 2023
2022
Year Essay 2022
2021
Year Essay 2021
2020
Year Essay 2020
2019
Year Essay 2019
2018
Year Essay 2018
2017
Year Essay 2017
2016
Year Essay 2016
2015
Year Essay 2015
2014
Year Essay 2014
2013
Year Essay 2013
2012
Year Essay 2012
2011
Year Essay 2011