ESSAY

Writer / NIM
HADIDJAH LAMUSU / 831413289
Study Program
S1 - PENDIDIKAN JASMANI KESEHATAN DAN REKREASI
Advisor 1 / NIDN
Drs. AHMAD LAMUSU, S.Pd, M.Pd / 0019125809
Advisor 2 / NIDN
ZULKIFLI LAMUSU, S.Pd. M.Pd / 0025078304
Abstract
Abstrak Masalah penggunaan model pembelajaran harus disesuaikan dengan karakteristik belajar siswa, lempar cakram merupakan materi pembelajaran pendidikan jasmani yang membutuhkan model pembelajaran yang cocok, model pembelajaran kooperatif tipe STAD merupakan salah satu model pembalajaran yang dapat diterapkan pada mata pelajaran penjas, model pembelajaran kooperatif tipe STAD dapat meningkatkan hasil belajar lempar cakram siswa kelas V sekolah dasar. Metode yang digunakan dalam model kooperatife tipe STAD. secara umum tujuan dari penelitian ini adalah untuk meningkatkan hasil belajar lempar cakram pada siswa kelas V SDN No. 59 Dumbo Raya Kota Gorontalo melalui penerapan model pembelajaran kooperatif tipe STAD. Kata Kunci : Lempar Cakram, Atletik, Model Kooperatif Tipe STAD. Abstract Problem use learning models should be adapted to the characteristics of student learning, throwing a physical education teaching materials that require a suitable model of learning, cooperative learning model type STAD pembalajaran is one model that can be applied to subjects of physical education, STAD type of cooperative learning model can improve learning outcomes throwing fifth grade elementary school students. The method used in the model kooperatife STAD. the general purpose of this research is to improve learning outcomes throwing the fifth grade students of SDN No. 59 Dumbo Kingdom City Gorontalo through the implementation of cooperative learning model type STAD. Keywords : Discus Throw, Athletics, Model STAD Cooperative mode.
Download files

ARCHIVES

2024
Year Essay 2024
2023
Year Essay 2023
2022
Year Essay 2022
2021
Year Essay 2021
2020
Year Essay 2020
2019
Year Essay 2019
2018
Year Essay 2018
2017
Year Essay 2017
2016
Year Essay 2016
2015
Year Essay 2015
2014
Year Essay 2014
2013
Year Essay 2013
2012
Year Essay 2012
2011
Year Essay 2011