ESSAY

Writer / NIM
MARIANA ALENTADU / 831414215
Study Program
S1 - PENDIDIKAN JASMANI KESEHATAN DAN REKREASI
Advisor 1 / NIDN
RUSLAN / 0017087802
Advisor 2 / NIDN
EDY DHARMA PUTRA DUHE, S.Pd M.Pd / 0015068103
Abstract
Abstrak Tujuan dari penelitian tindakan kelas ini adalah untuk meningkatkan minat belajar siswa pada materi Estapet Non Visual melalui model pembelajaran tipe STAD di kelas VI SDN 4 Suwawa Kabupaten Bone Bolango. Hipotesis tindakan yakni "jika model pembelajaran kooperatif tipe student teams achievement division (STAD) ini diterapkan, maka hasil belajar siswa pada materi estafet non visual pada siswa kelas V SDN 2 Suwawa Selatan Kabupaten Bone Bolango dapat ditingkatkan. Indikator kinerja" apabila hasil belajar siswa pada materi estafet non visual melalui model pembelajaran kooperatif tipe (STAD) pada siswa kelas V SDN 4 Suwawa Selatan Kabupaten Bone Bolango dapat ditingkatkan minimal 75%. Maka penelitian tindakan kelas ini dianggap berhasil. Kata Kunci : Keterampilan Dasar lari Estafet Non Visual metode, Kooperatif Tipe STAD Siswa SD Negeri. Abstract The purpose of this action research is to increase student interest in Estapet Non Visual material through learning model STAD in class VI SDN 4 Suwawa Bone Bolango District. The hypothesis that action "if the cooperative learning model student achievement division teams (STAD) is applied, then the student learning outcomes in the relay non-visual material in class V SDN 2 South Suwawa Bone Bolango District can be improved. Performance indicators "if the student learning outcomes in the relay non-visual material through cooperative learning model (STAD) in the fifth grade students of SDN 4 South Suwawa Bone Bolango District can be increased at least 75%. Then study this class action considered successful. Keywords: Skills Relay Non Visual Basic run method, type STAD Cooperative Elementary School Students.
Download files

ARCHIVES

2024
Year Essay 2024
2023
Year Essay 2023
2022
Year Essay 2022
2021
Year Essay 2021
2020
Year Essay 2020
2019
Year Essay 2019
2018
Year Essay 2018
2017
Year Essay 2017
2016
Year Essay 2016
2015
Year Essay 2015
2014
Year Essay 2014
2013
Year Essay 2013
2012
Year Essay 2012
2011
Year Essay 2011